Έρευνα στα γραφεία της Cambridge Analytica από την υπηρεσία προστασίας προσωπικών δεδομένων

Ερευνητές της υπηρεσίας προστασίας προσωπικών δεδομένων της Βρετανίας (ICO) μπήκαν απόψε το βράδυ στα γραφεία της εταιρείας Cambridge Analytica, που έχει βρεθεί στο επίκεντρο ενός σκανδάλου και κατηγορείται ότι υπέκλεψε στοιχεία εκατομμυρίων χρηστών του Facebook για να τα χρησιμοποιήσει στην προεκλογική εκστρατεία για τις προεδρικές εκλογές στις ΗΠΑ.

Περίπου 20 στελέχη της υπηρεσίας, με μαύρα τζάκετ που έγραφαν επάνω «ICO Enforcement», έφτασαν στα γραφεία της εταιρείας στο κεντρικό Λονδίνο, λίγη ώρα αφότου δικαστής του Ανωτάτου Δικαστηρίου εξέδωσε το ένταλμα που ζητούσε η υπηρεσία.

Στο μεταξύ, μια πρώην σύμβουλος της εταιρείας, σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα Guardian, υποστήριξε ότι η Cambridge Analytica παραπλανούσε το βρετανικό κοινό για τη δουλειά που έκανε στην εκστρατεία υπέρ του Brexit πριν και μετά το δημοψήφισμα για την αποχώρηση της Βρετανίας από την ΕΕ.

Η Μπρίτανι Κάιζερ είπε ότι η εταιρεία έκανε ανάλυση δεδομένων για λογαριασμό της εκστρατείας υπέρ του Brexit «Leave.EU» αν και δημοσίως το διέψευδε. Η ίδια, που ήταν εκπρόσωπος της Cambridge Analytica εκείνο το διάστημα, είχε πάρει οδηγίες να αρνείται ότι η εταιρεία ασχολιόταν με το ζήτημα του Brexit. «Ήμουν σίγουρη ότι γινόταν πραγματική δουλειά. Όχι, δεν οργανώναμε όλη την εκστρατεία, και ίσως η δουλειά μας να μη χρησιμοποιήθηκε, αλλά –όταν μιλούσα στον Τύπο– στην πραγματικότητα κάναμε συγκέντρωση και ανάλυση δεδομένων» για τη «Leave.EU», είπε.

Τον περασμένο μήνα, ο πρόσφατα απολυμένος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Αλεξάντερ Νιξ αρνήθηκε, σε κατάθεσή του σε κοινοβουλευτική επιτροπή, ότι η εταιρεία εργαζόταν για τη «Leave.EU», λέγοντας ότι απλώς είχαν συναντηθεί με στελέχη για να συζητήσουν μια πιθανή συνεργασία, αλλά δεν κατέληξαν σε συμφωνία.

Ο Άρον Μπανκς, εκ των σημαντικότερων δωρητών της «Leave.EU», στο «ημερολόγιο» «Τα κακά παιδιά του Brexit» που κυκλοφόρησε μετά το δημοψήφισμα, υποστήριζε ότι η εκστρατεία προσέλαβε την Cambridge Analytica στις 22 Οκτωβρίου 2015 με στόχο να χρησιμοποιήσει «δεδομένα και προηγμένα ψυχογραφικά χαρακτηριστικά για να επηρεάσει τον κόσμο».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ