Αναθεωρεί την κατάθεσή του για ευθύνη του Autopilot σε ατύχημα ο κάτοχος της Tesla

O κάτοχος του νεότερου μοντέλου Tesla με σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης με το οποίο σημειώθηκε ατύχημα πρόσφατα αναίρεσε την αρχική κατάθεσή του, αθωώνοντας το ανανεωμένο Autopilot στο οποίο είχε αρχικά αποδώσει την ακούσια επιτάχυνση, τη στροφή και την ανατροπή σε παρακείμενο βάλτο στη Μινεσότα των ΗΠΑ.

Στην αναφορά της αστυνομίας στην επαρχία Kandiyohi, o 58χρονος Ντέιβιντ Κλαρκ κατέθεσε ότι ενεργοποίησε το Autopilot και έπειτα το αυτοκίνητο επιτάχυνε, βρήκε από το δρόμο και κατέληξε σε βάλτο, τραυματίζοντας ελαφρά τον οδηγό και τέσσερις επιβάτες.

Λίγο αργότερα όμως,  με ηλεκτρονική επιστολή του στην τροχαία, ο Κλαρκ αναιρεί τη δήλωση αυτή με το επιχείρημα ότι τελούσε υπό σύγχυση. «Αφού μίλησα με τους συνεπιβάτες, διαπίστωσα ότι απενεργοποίησα το Autopilot πατώντας το γκάζι, πριν το όχημα ανατραπεί», γράφει στο e-mail που δημοσιοποίησε η Tesla.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι η  τιμή της μετοχής της σημείωσε πτώση μόλις έγινε γνωστό το περιστατικό!

Συγκεκριμένα, ο Κλαρκ δηλώνει στο e-mail του ότι δεν είχε την πρόθεση να αποδώσει ευθύνες στο Autopilot και αναγνώρισε πως διατηρεί την ευθύνη είτε έχει ενεργοποιηθεί το Autopilot, είτε όχι.

Τι κάνει ακριβώς το Autopilot

Το Autopilot μπορεί να διατηρεί σταθερή μια ορισμένη ταχύτητα, να επιβραδύνει και να φρενάρει στην κίνηση καθώς και να διατηρεί το αυτοκίνητο στη λωρίδα του. Όταν οι οδηγοί το ενεργοποιούν, ένα μήνυμα τους υπενθυμίζει ότι πρέπει να διατηρούν τον έλεγχο και να είναι έτοιμοι να πιάσουν το τιμόνι. Μπορούν να πάρουν τα χέρια τους από το τιμόνι, μόνο όμως για μικρά χρονικά διαστήματα, αφού διαφορετικά το σύστημα θα ηχήσει τρεις φορές προειδοποιητικά και τελικά θα σταματήσει.

Άλλα περιστατικά που σχετίστηκαν με την αποδοτικότητα του Autopilot

Τον Μάιο του 2016 σημειώθηκε το πρώτο θανατηφόρο δυστύχημα με Tesla Model S στη Φλόριντα των Ηνωμένων Πολιτειών, όπου σκοτώθηκε ο Τζόσουα Μπράουν μετά από σύγκρουση με προπορευόμενο φορτηγό σε διασταύρωση. H αρμόδια υπηρεσία για την ασφάλεια στους αμερικανικούς αυτοκινητόδρομους επιθεώρησε το σύστημα και τελικά τον Ιανουάριο του 2017 ανακοίνωσε ότι δεν εντόπισε δυσλειτουργία στο Autopilot ώστε να δικαιολογήσει την ανάκληση των αυτοκινήτων της Tesla. Από τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, το Autopilot αναθεωρήθηκε.

Βέβαια ακόμα και μετά το e-mail του Κλαρκ, η τιμή της μετοχής της Tesla παρέμενε σε πτωτική πορεία και έκλεισε μειωμένη κατά 2,8 ποσοστιαίες μονάδες στα 318,69 δολάρια, ενώ νωρίτερα είχε μειωθεί έως και τα 313,45 δολάρια.