Μόνο η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενδιαφέρθηκε για την ΕΕΣΣΤΥ, που εγείρει θέμα υγιούς ανταγωνισμού

Το ΤΑΙΠΕΔ παρέλαβε σήμερα (καταληκτική ημερομηνία της παράτασης που είχε δοθεί για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών) μία μόνο δεσμευτική προσφορά –από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ– για την απόκτηση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ).

Επίσης, όπως έγινε γνωστό από το Ταμείο, η διαδικασία αξιολόγησης θα εκκινήσει άμεσα και θα διεξαχθεί σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στους όρους του διαγωνισμού.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι κατά 100% θυγατρική της ιταλικής εταιρείας σιδηροδρόμων Ferrovie dello Stato Italiane (FSI), ενώ η ΕΕΣΣΤΥ συστάθηκε το 2013, ανήκει κατά 100% στο ΤΑΙΠΕΔ και παρέχει υπηρεσίες συντήρησης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού.

Ο δεύτερος προεπιλεγείς επενδυτής, η Škoda Transportation, δεν υπέβαλε τελικά δεσμευτική προσφορά, παρά τις αλλεπάλληλες παρατάσεις που ζητούσε (ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεσμευτικών προσφορών είχε οριστεί αρχικά η 5η Δεκεμβρίου 2016, και είχαν δοθεί πέντε συνολικά παρατάσεις).

Κατά την άποψη του Γιάννη Αντωνιάδη, προέδρου της ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε., «τυχόν απόφαση πώλησης της ΕΕΣΣΤΥ στην FSI-ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα πρέπει να ακυρωθεί, διότι παραβιάζει τους κανόνες του υγιούς ανταγωνισμού. Η ΕΕ οφείλει να παρέμβει μέσω της Επιτροπής Ανταγωνισμού και να διαμηνύσει ότι τηρεί και σέβεται τους κανόνες που η ίδια θεσπίζει».

Οι τρεις εγκεκριμένοι πάροχοι σιδηροδρομικού έργου στην Ελλάδα είναι αυτήν τη στιγμή τρεις ξένες κρατικές εταιρείες, η ιταλική FSI, η αυστριακή ÖBB (με τη θυγατρική της Goldair) και η κινεζική Pearl. Αναμένεται με ενδιαφέρον αν θα θεωρηθεί συμβατή ενέργεια προς τους κανόνες του υγιούς ανταγωνισμού, μία ανταγωνίστρια πάροχος (Goldair, Pearl) να συντηρεί το τροχαίο υλικό της στις εγκαταστάσεις του ανταγωνιστή της (FSI-ΤΡΑΙΝΟΣΕ).