ΟΑΣΘ: Για όλα φταίνε οι… προηγούμενοι!

Της Μ. Βλάχου

Οκτώ μήνες μετά την αποκρατικοποίηση του ΟΑΣΘ και τις αλλαγές που επέφερε στο διοικητικό σχήμα του Οργανισμού, η μετακίνηση με το μοναδικό μέσο μαζικής μεταφοράς που διαθέτει η Θεσσαλονίκη, δηλαδή τα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, παραμένει προβληματική.

Συμπτύξεις γραμμών, μείωση των δρομολογίων, στοιβαγμένοι επιβάτες, τηλεματική υπηρεσία που υπολειτουργεί, ακυρώσεις διαδρομών εξαιτίας βλαβών των λεωφορείων δυσχεραίνουν την καθημερινότητα των Θεσσαλονικέων. Και παρά τις ουκ ολίγες διαμαρτυρίες από δημάρχους και τοπικούς φορείς προς τη διοίκηση του Οργανισμού και τον ίδιο τον πρωθυπουργό, η κατάσταση παραμένει η ίδια.

Σ. Παναγιωτίδης: «Περισσότερα λεωφορεία στους δρόμους»

«Κατά μέσο όρο 400 λεωφορεία είναι σε κίνηση. Ο αριθμός των λεωφορείων είναι μεγαλύτερος από τον Σεπτέμβριο του 2017. Όταν αναλάβαμε, παραλάβαμε 245 λεωφορεία σε λειτουργία και 374 ακινητοποιημένα» επισημαίνει στην Politik ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ κ. Σάββας Παναγιωτίδης.

Ο ίδιος παραδέχεται ότι υπάρχουν προβλήματα τα οποία οφείλονται στην έλλειψη συντήρησης του στόλου των λεωφορείων, επιρρίπτοντας παράλληλα ευθύνες στην προηγούμενη διοίκηση. Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ κάνει, επίσης, λόγο για λεωφορεία στα οποία δεν είχε γίνει καμία συντήρηση τα τελευταία 3 έως 5 χρόνια.

«Δεν είχαμε ανταλλακτικά όταν παραλάβαμε. Υπήρχε πλήρης απαξίωση του Οργανισμού από τους προμηθευτές καθώς δεν τους πλήρωναν», τονίζει ο κ. Παναγιωτίδης και προσθέτει: «Αυτό σιγά -σιγά το ανατρέψαμε, έχουν πληρωθεί οι προμηθευτές και αυτή τη στιγμή έχουμε επάρκεια ανταλλακτικών κατά περίπου 50%».

Άλλα 20 λεωφορεία σε κυκλοφορία

Σύμφωνα με τον κ. Παναγιωτίδη καταβάλλεται κάθε προσπάθεια για να βελτιωθούν οι αστικές συγκοινωνίες και ο ίδιος δηλώνει ικανοποιημένος από τη συνεργασία ΕΛΒΟ – ΟΑΣΘ για τη συντήρηση των οχημάτων. «Μέχρι στιγμής έχουν επισκευαστεί 20 λεωφορεία τα οποία φυσικά έχουν μπει στην κυκλοφορία, τα οποία έχουν περάσει και προληπτική συντήρηση», αναφέρει.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΘ τα προβλήματα στην τηλεματική έχουν προκύψει λόγω της λήξης σύμβασης με την προηγούμενη εταιρεία. Υπαινίσσεται μάλιστα ότι «κάποια στιγμή με τη λήξη της σύμβασης είχαμε μαζικές βλάβες με περίεργο τρόπο».

Για τις συμβάσεις τηλεματικής έχουν ήδη πραγματοποιηθεί δύο διαγωνισμοί και έχει οριστεί ο ανάδοχος, ο οποίος την ερχόμενη βδομάδα θα αναλάβει τη συντήρηση του συστήματος τόσο μέσα στα λεωφορεία όσο και στις στάσεις.

Όσον αφορά στα οικονομικά του ΟΑΣΘ, ο κ. Παναγιωτίδης διευκρινίζει ότι δεν ισχύουν όσα ακούγονται για μείωση στα έσοδα του Οργανισμού επειδή δεν γίνονται έλεγχοι. «Στους εννέα μήνες που είμαστε διοίκηση έχουμε εξοικονομήσει περισσότερα από 30 εκατ. ευρώ», αναφέρει.

Τα μέτωπα του ΟΑΣΘ με την τοπική αυτοδιοίκηση

Προβάλλοντας ως βασικό λόγο την αξιοπιστία όσον αφορά τα δρομολόγια –χωρίς όμως να έχει προηγηθεί σχετική διαβούλευση με την τοπική κοινωνία- ο ΟΑΣΘ προχώρησε σε τροποποίηση λεωφορειακών γραμμών με αποτέλεσμα να ανοίξει μέτωπα με την τοπική αυτοδιοίκηση. Το πρώτο μέτωπο που δημιούργησε η πρόταση της διοίκησης του Οργανισμού για συγχώνευση της λεωφορειακής γραμμής του 25 (Νεάπολη) με τη γραμμή 57 (Ερμού -Χορτιάτη) προκάλεσε την έντονη αντίδραση του δήμου Νεάπολης – Συκεών. Στη συνέχεια αποφασίστηκε η μείωση των δρομολογίων της γραμμής 12 του ΟΑΣΘ που εξυπηρετεί την Κάτω Τούμπα.

«Ο ΟΑΣΘ δεν καταργεί γραμμές. Ο ΟΣΕΘ ελέγχει, εποπτεύει και αποφασίζει για δρομολόγια και γραμμές. Οι οποιεσδήποτε αλλαγές γίνονται για να βελτιωθεί η καθημερινότητα των πολιτών», τονίζει ο κ. Παναγιωτίδης.

Πριν λίγες μέρες πάντως, κάτοικοι της  Άνω πόλης διαμαρτυρήθηκαν στα γραφεία του ΟΑΣΘ για την απόφαση τροποποίησης του δρομολογίου της λεωφορειακής γραμμής 23 με κατάργηση τριών στάσεων.

«Στη γραμμή 23 έχουμε αυξήσει τη συχνότητα των δρομολογίων από 12 – 13 λεπτά. Πριν ήταν πάνω από 20 λεπτά. Αυτές οι δύο στάσεις για τις οποίες διαμαρτύρονται οι κάτοικοι στην Άνω πόλη θα εξυπηρετούνται από τη γραμμή 22», εξηγεί ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού. «Μέχρι να λυθεί οριστικά το θέμα έχουμε διαθέσει ένα ειδικό λεωφορειάκι το οποίο έχει ανταπόκριση από το 23 και πηγαίνει τους επιβάτες στις δύο στάσεις που υποτίθεται ότι θα καταργούνταν και εξυπηρετούνται, σαν ιδιωτικό ταξί», καταλήγει.

 


Δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα Politik την Παρασκευή 08 Ιουνίου 2018