Τα συμπληρώματα ω-3 τελικά δε βοηθούν στις σχολικές επιδόσεις

Τελικά σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες που δημοσιεύτηκαν στο επιστημονικό έντυπο PLOS ONE, τα συμπληρώματα ω-3 λιπαρών οξέων δεν βοηθούν ή έστω δε βελτιώνουν την ικανότητα ανάγνωσης και γενικότερα τη λειτουργία της μνήμης των παιδιών σχολικής ηλικίας με χαμηλές ακαδημαϊκές επιδόσεις.

Τα ευρήματα αυτά έρχονται σε αντίθεση με προηγούμενη μελέτη από την ίδια ομάδα που είχε χρησιμοποιήσει και το ίδιο δείγμα.

Στην παρούσα μελέτη, όμως, οι ερευνητές των Πανεπιστημίων του Μπέρμινγκχαμ και της Οξφόρδης διαπίστωσαν εντελώς διαφορετικά αποτελέσματα με αυτά που είχαν προκύψει από την έρευνά τους το 2012, όπου τα ω-3 λιπαρά οξέα τότε είχε φανεί να έχουν επωφελή επίδραση στην ικανότητα ανάγνωσης και τη λειτουργική μνήμη των παιδιών σχολικής ηλικίας με μαθησιακά προβλήματα, όπως η διαταραχή ελλειμματικής προσοχής και υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ).

Τα συμπεράσματα συγκριτικά με την προηγούμενη έρευνα

Έτσι, αφού επανεξέτασαν 376 παιδιά, ηλικίας 7-9 ετών, που μάθαιναν ανάγνωση, αλλά βρίσκονταν στο κατώτερο τέταρτο της ικανότητάς τους, διαπίστωσαν ότι τα συμπληρώματα ιχθυελαίου δεν είχαν κάποια ή ελάχιστη επίδραση στην ικανότητα ανάγνωσης ή τη λειτουργική μνήμη και άλλες συμπεριφορές. Αξίζει να αναφέρουμε ότι τα μισά είχαν πάρει ω-3 λιπαρά οξέα και τα άλλα εικονικό συμπλήρωμα διατροφής για 16 εβδομάδες.

Οι ικανότητες ανάγνωσης και η λειτουργική μνήμη των παιδιών είχαν ελεγχθεί πριν και μετά τη μελέτη, από τους γονείς κατ’ οίκον αλλά  και από τους δασκάλους στο σχολείο και δεν προέκυψαν ουσιαστικές διαφορές.

Ο επικεφαλής της μελέτης και καθηγητής του Πανεπιστημίου του Μπερμινγκχαμ, Πολ Μοντγκόμερι, εξήγησε ότι προσπαθούνε να βοηθήσουνε τα παιδιά με δυσκολίες στο σχολείο αλλά δυστυχώς τα μέσα είναι περιορισμένα για αυτό παροτρύνει να επενδύσουμε σε πιο υποσχόμενες παρεμβάσεις αν και στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν υπάρχουν ουσιαστικά οφέλη.