Το μπλε κρασί είναι γεγονός και “χτυπάει” τις ευρωπαϊκές αγορές!

Υπάρχει κόκκινο, λευκό, ακόμη και ροζ κρασί. Τώρα όμως, χάρη σε έξι νέους Ισπανούς επιχειρηματίες και στη συνεργασία τους με το Πανεπιστήμιο της Χώρας των Βάσκων και με μια ερευνητική ομάδα τροφίμων, το μπλε κρασί το οποίο στοχεύει στους νεότερους ηλικιακά καταναλωτές, είναι ήδη μια πραγματικότητα και είναι έτοιμο να χτυπήσει τις ευρωπαϊκές αγορές.

Είναι, όμως,  ο κόσμος πραγματικά έτοιμος να πίνει μπλε κρασί;  Μια ομάδα πέντε φίλων από το Μπιλμπάο στην Ισπανία πιστεύει πως ναι και φέρνει αναστάτωση στην παραδοσιακή βιομηχανία οίνου της χώρας με ένα καινοτόμο νέο ποτό.

Το Gik, το οποίο κατατάσσεται στην κατηγορία των δροσερών, γλυκών λευκών κρασιών, είναι κατασκευασμένο από ένα άγνωστο μείγμα λευκών και κόκκινων σταφυλιών που κατά κύριο λόγο προέρχονται από αμπελώνες στην La Rioja, στην Zaragoza, στην León και στην Castilla-La Mancha.

Μετά από δύο χρόνια έρευνας και ανάπτυξης, το Gik λανσαρίστηκε το περασμένο έτος στην Ισπανία με την πώληση του να γίνεται αρχικά μέσω της ιστοσελίδας της εταιρείας. Αλλά μέσα στο επόμενο δίμηνο, το Gik επεκτάθηκε με λιανικές πωλήσεις στη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, την Ολλανδία και τη Γερμανία. Και μετά από αυτό, οι ιδρυτές του προσβλέπουν στις Η.Π.Α. Να αναφέρουμε ότι ένα μπουκάλι των 750ml κοστολογείται σε λιανική τιμή περίπου στα 10-11 δολάρια.

Εμπειρία ή μεράκι

Ο συνιδρυτής Aritz López εξηγεί ότι ούτε ο ίδιος ούτε οι συνεργάτες του είχαν προηγούμενη εμπειρία στην οινοποίηση, αλλά “ήθελαν να δημιουργήσουν κάτι πραγματικά καινοτόμο.” Η ομάδα συλλογικά αισθάνθηκε ότι από την βιομηχανία οίνου της Ισπανίας έλειπε μια μικρή επανάσταση.” Έτσι σκεφτήκαμε το πώς θα φτιάξουμε ένα κρασί από πραγματικούς ανθρώπους που να προορίζεται για πραγματικούς ανθρώπους, και όχι ένα κρασί από ειδικούς προορισμένο για ψευτογνώστες.”

Πως έγινε η επιλογή του μπλε χρώματος

Η έμπνευση για το μπλε χρώμα ήρθε από το  Blue Ocean Strategy, ένα βιβλίο που γράφτηκε από τον W. Chan Kim, έναν σύμβουλο επιχειρήσεων, γεννημένο στην Κορέα.  «Το βιβλίο μιλάει για κόκκινους ωκεανούς, που συμβολίζει τις αγορές που είναι κορεσμένες από ειδικούς, οι οποίοι αγωνίζονται για τις ίδιες μεταβλητές και για τη μείωση του αριθμού των πελατών καταλήγοντας έτσι το νερό να γίνεται κόκκινο. Αναφέρει επίσης πώς είναι απαραίτητο να αντιστραφεί αυτό, μέσω της καινοτομίας και της δημιουργίας νέων μεταβλητών, πίσω στο μπλε. Έτσι, μας φάνηκε πολύ ποιητικό το να μετατρέψουμε ένα παραδοσιακό κόκκινο ποτό σε μπλε, ” ισχυρίζεται ο López. Σύμφωνα με τον ίδιο, το μπλε αντιπροσωπεύει επίσης την κίνηση, την καινοτομία, την ρευστότητα, την αλλαγή, και το άπειρο!

Με τι συνδυάζεται το μπλε κρασί

Κλείνοντας, προτεινόμενοι συνδυασμοί με το γλυκό μπλε κρασί είναι το σούσι, τα nachos με guacamole, η καρμπονάρα, και ο καπνιστός σολομός, συνοδευόμενοι από τις μουσικές των James Blake, Alt J και Minus the Bear.