Όρια στην τηλεοπτική διαφήμιση βάζει το Ευρωκοινοβούλιο

Αλλάζει σημαντικά και ρυθμίζεται πιο αυστηρά το τηλεοπτικό περιεχόμενο, με νέα οδηγία που υιοθέτησε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, για προστασία κυρίως των παιδιών, η διαφήμιση μπορεί να αντιστοιχεί στο 20% της ημερήσιας τηλεοπτικής περιόδου εκπομπής μεταξύ 6:00 και 18:00, δίνοντας στους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς την ευελιξία να προσαρμόσουν τις διαφημιστικές περιόδους.

Έχει επίσης αφεθεί χώρος και για τις ώρες υψηλής τηλεθέασης, δηλαδή μεταξύ 18:00 και 0:00, όπου ο επιτρεπόμενος χρόνος διαφήμισης δεν θα πρέπει να ξεπερνά το 20% του συνολικού χρόνου εκπομπής.

Σε σχέση με το περιεχόμενο, προβλέπεται ότι τουλάχιστον το 30% θα πρέπει να προέρχεται από ευρωπαϊκές παραγωγές. Κύριος στόχος της νέας οδηγίας, με την οποία επιβάλλεται στους ραδιοτηλεοπτικούς φορείς, στις πλατφόρμες βίντεο κατά παραγγελία (video-on-demand), τις πλατφόρμες κοινής χρήσης όπως το Netflix, το YouTube ή το Facebook, καθώς και για πλατφόρμες κοινής χρήσης βίντεο με απευθείας μετάδοση (live streaming), είναι η ενισχυμένη προστασία ανηλίκων από επιβλαβές περιεχόμενο, όπως είναι το τηλεοπτικό περιεχόμενο βίας, μίσους και τρομοκρατίας.

Οι πάροχοι υπηρεσιών οπτικοακουστικών μέσων θα πρέπει να έχουν λάβει τα κατάλληλα μέτρα για την καταπολέμηση περιεχομένου που ενθαρρύνει τη βία, το μίσος και την τρομοκρατία, ενώ η αδικαιολόγητη βία και η πορνογραφία θα υπόκεινται σε αυστηρότερους κανόνες.