ΟΛΘ: Επενδύσεις, στόχοι -και το σχόλιο για Πάιατ

Του Θόδωρου Παπαδόπουλου

 

Επιπλέον 27 εκατ. ευρώ πρόκειται να επενδύσει το νέο επενδυτικό σχήμα στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, όπως ανέφερε η νέα διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που παραχώρησε.

Παράλληλα, η νέα διοίκηση ανέπτυξε τους στόχους ώστε το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να καταστεί «μεγάλος κόμβος μεταφορών και logistics στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

To νέο ΔΣ συγκροτήθηκε σε σώμα στις 23 Μαρτίου 2018 μετά την καταβολή του τιμήματος των 231,926 εκατ. ευρώ και την ολοκλήρωση της μεταβίβασης του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας στην South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT) Ltd. Η SEGT Ltd απαρτίζεται από την «Deutsche Invest Equity Partners GmbH» (47%), την «Terminal Link SAS» (33%) και τη «Belterra Investments Ltd.» (20%).

Τα πρώτα θετικά δείγματα

«Είμαστε πεπεισμένοι πως θα ξεπεράσουμε τις όποιες δυσκολίες και θα πετύχουμε τους στόχους μας συμβάλλοντας καθοριστικά στην ανάπτυξη της οικονομίας της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής», ανέφερε ο νέος πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος Σωτήρης Θεοφάνης τονίζοντας πως ήδη, εντός τριών εβδομάδων από την ανάληψη των καθηκόντων της νέας διοίκησης, φάνηκαν τα πρώτα μικρά αλλά σαφή δείγματα γραφής, αναφορικά με τη βελτίωση της λειτουργίας της εταιρείας και του λιμανιού. Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε, τρεις εταιρείες οι οποίες είχαν διακόψει τη συνεργασία τους με τον ΟΛΘ επανακάμπτουν μετά την αλλαγή ιδιοκτησίας, κάτι που καταγράφεται στα πρώτα θετικά δείγματα. Επίσης όπως υποστήριξε ο κ. Θεοφάνης παρατηρείται ήδη μεγάλη βελτίωση στην εξυπηρέτηση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μέσα σε λίγες ημέρες, ενώ έχουν μειωθεί και οι χρόνοι μη λειτουργίας του εξοπλισμού λόγω βλαβών.

Επιπλέον 27 εκατ. ευρώ για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης

Σε ό,τι αφορά το επενδυτικό πλάνο, το νέο σχήμα πρόκειται να πραγματοποιήσει επιπλέον επενδύσεις 27 εκατ. ευρώ το 2018 καθώς η κατάσταση στο μηχανικό εξοπλισμό δεν είναι αυτή που είχε παρουσιαστεί.

«Βρήκαμε παλιό εξοπλισμό, καθυστερήσεις στο ΣΕΜΠΟ, οργανωτικές δυσλειτουργίες και διαφορετική κατάσταση του εξοπλισμού απ’ αυτή που μας είχε παρουσιαστεί στο διαγωνισμό», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Δεν είναι όμως και οι μοναδικές επενδύσεις, καθώς η  κοινοπραξία SEGT που έχει αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο του ΟΛΘ έχει αναλάβει την υποχρέωση για επενδύσεις ύψους 180 εκατ. ευρώ.

Οι πέντε άξονες

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο κ. Θεοφάνης η στρατηγική του νέου επενδυτικού σχήματος περιλαμβάνει τους εξής άξονες:

– Αποκατάσταση της εύρυθμης λειτουργίας του λιμανιού

-Προμήθεια υπερσύγχρονου εξοπλισμού χειρισμού φορτίων

– Αναδιοργάνωση της ΟΛΘ ΑΕ και ανάπτυξη πελατο-κεντρικής κουλτούρας

-Άμεση έναρξη των υποχρεωτικών επενδύσεων με αιχμή του δόρατος την επέκταση του 6ου Προβλήτα και τη δημιουργία υποδομής για την εξυπηρέτηση πλοίων New Panamax και την προσέγγιση κύριων γραμμών

-Ανάπτυξη δραστηριοτήτων εκτός λιμανιού (beyond the port activities).

Προμήθειες και επισκευές

Στο πλαίσιο των άμεσων επενδύσεων σε μηχανήματα, η ΟΛΘ A.E. αναμένεται να προμηθευτεί 2 νέες γερανογέφυρες, 12 νέα straddle carriers, θα προχωρήσει στην επισκευή 9 carriers καθώς επίσης και 3 γερανογεφυρών. Ο κ. Θεοφάνης αναφέρθηκε επίσης και στην αποχή των τελωνειακών υπαλλήλων από τη νυκτερινή βάρδια καθώς επίσης Σε ό,τι αφορά στην αποχή των τελωνειακών από την νυκτερινή βάρδια καθώς επίσης και στην ολοκλήρωση από την πλευρά του κράτους των έργων που αφορούν τις συνδέσεις με τα δίκτυα μεταφορών, οδική και σιδηροδρομική.

Το σχόλιο στις δηλώσεις Πάιατ

Ερωτηθείς σχετικά με τις δηλώσεις του αμερικανού πρέσβη Τζέφρι Πάιατ για την επένδυση στον ΟΛΘ και την ομάδα των νέων επενδυτών -οι οποίες είχαν αρνητική χροιά- ο κ. Θεοφάνης απάντησε σε αυστηρό ύφος:

«Θα είμαι λακωνικός και ταυτόχρονα αυστηρός. Δεν είναι δουλειά μου να σχολιάζω δηλώσεις κρατικών διπλωματικών υπαλλήλων, διαπιστευμένων στη χώρα μου, όπως και δεν είναι δουλειά αυτών των υπαλλήλων, που έχουν διαπιστευθεί στη χώρα μου, να σχολιάζουν ή να τοποθετούνται για επενδύσεις που πραγματοποιούνται στη χώρα μου, σε περιπτώσεις μάλιστα που δεν υφίσταται επιχειρηματικό ενδιαφέρον από την χώρα από την οποία προέρχονται. Είμαι λακωνικός και αυστηρός σε αυτό και κλείνω την κουβέντα εδώ και ο νοών νοείτο».

«Να ανακτηθεί η εμπιστοσύνη των πελατών του λιμένα»

Ο Αναπληρωτής Πρόεδρος του ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ και Διευθύνων Σύμβουλος της Terminal Link SAS, Boris Wenzel, ανέφερε πως βασική προτεραιότητα της νέας Διοίκησης είναι η ανάκτηση της εμπιστοσύνης των πελατών του λιμένα, που έχουν πληγεί από την έλλειψη αξιοπιστίας και τους μεγάλους χρόνους αναμονής.

“Είμαστε ενθουσιασμένοι”

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Deutsche Invest Equity Partners GmbH και μέλος του ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ, Alexander-Wilhelm Von Mellenthin, τόνισε: «Το ενδιαφέρον μας για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης εκδηλώθηκε για πρώτη φορά το καλοκαίρι του 2014 και αναλύοντας στοιχεία, που συνδέονται με τη δυναμική και την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας, πειστήκαμε ότι το λιμάνι θα μπορούσε να αξιοποιήσει τα στρατηγικά του πλεονεκτήματα κατακτώντας μία βιώσιμη και ανταγωνιστική θέση στην αγορά. Είμαστε ενθουσιασμένοι διότι σήμερα, μαζί με τους εταίρους της κοινοπραξίας, μπορούμε να αξιοποιήσουμε από κοινού τις δυνατότητες του λιμανιού και να το καταστήσουμε έναν δυναμικό παράγοντα στη λιμενική αγορά της Μεσογείου με ισχυρή σύνδεση με την ελληνική και βαλκανική ενδοχώρα».

Belterra: Μικρό ποσοστό, πρωταγωνιστικός ρόλος

Από την πλευρά του το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της ΟΛΘ ΑΕ, Arthur Davidyan, τόνισε πως αν και η Belterra Investments κατέχει το μικρότερο ποσοστό (20%) στην κοινοπραξία, αυτή φιλοδοξεί να διαδραματίσει τον πλέον καθοριστικό ρόλο στην διάχυση της προστιθέμενης αξίας, που θα προκύψει από τη ανάπτυξη του Λιμένα, στην κοινωνία της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής.  «Στόχος μας είναι η ανάπτυξη του Λιμένα, ώστε να αναδειχθεί, αφενός, σε ηγέτη στο χώρο των επιχειρήσεων στη Βόρεια Ελλάδα και στον τομέα παροχής υπηρεσιών στις εμπορευματικές μεταφορές της Ανατολικής Μεσογείου και, αφετέρου, σε πύλη των Βαλκανίων .

Ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος και Γενικός Εμπορικός Διευθυντής της ΟΛΘ ΑΕ, Rui Pinto, επισήμανε ότι το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης αποτελεί βασική κινητήρια δύναμη για την οικονομική ανάπτυξη της Βόρειας Ελλάδας, προσθέτοντας πως η διοίκηση είναι αποφασισμένη να το εκσυγχρονίσει χρησιμοποιώντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας.