«Παρωδία οι κυβερνητικές δηλώσεις για τα έργα υποδομής στη Θεσσαλονίκη»

Τη διαβούλευση για την επέκταση του Μετρό στη Δυτική Θεσσαλονίκη, αλλά και τη συνάντηση για την παρουσίαση του Σχεδίου Ασφαλείας Υδάτων στον Αναπληρωτή Υπουργό Περιβάλλοντος Σ. Φάμελλο από την ΕΥΑΘ, σχολίασε ο πρώην Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων Στράτος Σιμόπουλος.

«Πέρασαν 4 χρόνια από τη δημόσια διαβούλευση και ακόμη η κυβέρνηση κάνει εξαγγελίες για την επέκταση του μετρό στη δυτική Θεσσαλονίκη»

«Σε παρωδία εξελίχθηκε η σημερινή διαβούλευση της Αττικό Μετρό για την επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς τα δυτικά.

Σχέδια επί χάρτου και δήθεν παρουσίαση προόδου στο σχέδιο της επέκτασης, το οποίο είχε ήδη προχωρήσει στο τέλος του 2014.

Η επιβεβαίωση ότι η σημερινή κυβέρνηση δεν έκανε απολύτως τίποτε εδώ και πάνω από τρία χρόνια για να εξασφαλίσει τους απαραίτητους πόρους για την κατασκευή της επέκτασης, ήταν πανηγυρική.

Γενικόλογα μόνο από τον Πρόεδρο της Αττικό Μετρό, ο οποίος είπε πως θα βρεθούν πόροι από τα Ευρωπαϊκά Ταμεία.

Από ποια Ταμεία και για τι ύψος κεφαλαίων κάνει λόγο η Αττικό Μετρό; Τόσα χρόνια τι πράττει, εκτός από το να στήνει επικοινωνιακές φιέστες για δήθεν περάτωση της βασικής γραμμής του Μετρό, όταν δεν έχουμε ακόμη μάθει πόσο θα κοστίσουν και πότε θα τελειώσουν οι πρόσθετες εργασίες στη Βενιζέλου;

Στο ίδιο “μήκος κύματος” με τη διοίκηση της Αττικό Μετρό και η έφορος Αρχαιοτήτων Πόλης Θεσσαλονίκης κυρία Πολυξένη Βελένη, η οποία κατακρίνει όσους ζητάνε επιτάχυνση των αρχαιολογικών εργασιών για να δει επιτέλους η πόλη το Μετρό σε λειτουργία.

Οι αρχαιολόγοι του ΣΥΡΙΖΑ που συνειδητά “τορπίλισαν” μαζί με το Δήμαρχο Θεσσαλονίκης, κύριο Γιάννη Μπουτάρη, όλες τις παλαιότερα προτεινόμενες λύσεις για τη Βενιζέλου, ας δικαιολογήσουν πώς είναι δυνατόν να έχουν διατεθεί στη μνημονιακή Ελλάδα 130 εκατ. ευρώ για αρχαιολογικές εργασίες σε ένα έργο, όπως το Μετρό, αλλά οι ίδιοι να δηλώνουν πως αδυνατούν να εργαστούν γρηγορότερα».

«Το πρόβλημα με την ΕΥΑΘ δε λύνεται με ατέρμονες διαβουλεύσεις»

«Βαρύγδουπες δηλώσεις, κατόπιν εορτής, για Σχέδιο Ασφάλειας Νερού, που παραπέμπουν σε ξεπερασμένες από την πραγματικότητα καταστάσεις άλλων εποχών, ανακοίνωσαν ο Αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος κύριος Σωκράτης Φάμελλος και η υφυπουργός Εσωτερικών (Μακεδονίας-Θράκης) κυρία Μαρία Κόλλια-Τσαρουχά.

Έτσι πέταξαν ουσιαστικά την μπάλα στην κερκίδα αντί να παρουσιάσουν:

  1. Δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του έργου επέκτασης του διυλιστηρίου του Αλιάκμονα
  2. Σχέδιο άμεσης επέμβασης στον υπάρχοντα αγωγό για αποκατάσταση βλαβών και
  3. Τρόπο διαχείρισης, μετά από βλάβη, των υπαρχόντων αποθεμάτων νερού.

Τα προβλήματα είναι παρόντα και απαιτούν άμεσες λύσεις που δεν προκύπτουν με ατέρμονες συζητήσεις και με επίφαση τη συμμετοχή της τοπικής αυτοδιοίκησης.

Έπρεπε να φτάσουν τους πολίτες της Θεσσαλονίκης σε σημείο εξαθλίωσης, για να αντιληφθούν ότι –ανεξάρτητα από τη μετοχική τύχη της ΕΥΑΘ– οι υποδομές του δικτύου ύδρευσης έπρεπε να τυγχάνουν ελέγχου, συντήρησης και εκσυγχρονισμού.

Ας μην παραπλανούν τους πολίτες. Είναι διαφορετικό ζήτημα οι υδάτινοι πόροι της χώρας, όπως αυτοί που τροφοδοτούν τη Θεσσαλονίκη, να παραμείνουν υπό δημόσιο έλεγχο, όπως επιβάλλεται, και άλλο πράγμα η μετοχική σύνθεση της εταιρείας που διανέμει το νερό στην πόλη.

Η κυβέρνηση δεν ήθελε να πωλήσει την ΕΥΑΘ, αλλά στην πορεία ξέχασε την ευθύνη της να υδροδοτεί αδιάλειπτα τους Θεσσαλονικείς…».