Τρίκαλα : Δωρεάν νερό για 4 μήνες λόγω έργων

Σε μια πρωτοφανή για τα ελληνικά δεδομένα κίνηση προέβη ο δήμαρχος στα Τρίκαλα, Δημήτρης Παπαστεργίου, κάνοντας δώρο το νέρο για τέσσερις μήνες, στους κατοίκους μιας συγκεκριμένης οδού της πόλης. Οι κάτοικοι ταλαιπωρήθηκαν για μεγάλο διάστημα, λόγω των χρονοβόρων έργων αποκατάστασης του δικτύου ύδρευσης στην περιοχή, και ο δήμαρχος ζήτησε δημόσια συγνώμη.

Για τις πλημμελείς υπηρεσίες που προσφέρθηκαν στους περίοικους της περιοχής το προηγούμενο διάστημα ο δήμαρχος Τρικκαίων, Δημήτρης Παπαστεργίου, δήλωσε τα εξής :

«Στην οδό Απόλλωνος γίνανε πολλά λάθη, θα πρέπει να μάθουν οι υπηρεσίες να συνεννοούνται. Κάλεσα τους υπεύθυνους ο ίδιος και τους ζήτησα σε πολύ αυστηρό τόνο να είναι πιο προσεκτικοί, γιατί πρόκειται για μια κατάσταση που δεν τιμάει το πρόσωπο της υπηρεσίας και του Δήμου. Ήταν ένας συνδυασμός ασυνεννοησίας και ατυχίας, θα πρέπει να προβληματίσει και τον εργολάβο και τη ΔΕΥΑΤ αν θα μπορέσουμε με τέτοιους ρυθμούς να βγάλουμε πέρα ένα τέτοιο μεγάλο έργο. Οι κάτοικοι έχουν ταλαιπωρηθεί και έχουν δίκιο, γι αυτό και τους ζητώ δημοσίως συγγνώμη, όπως έπραξα και με επιστολή την οποία τους έχω αποστείλει».

Η επιστολή του δημάρχου προς τους κατοίκους της οδού Απόλλωνος.

Οι κάτοικοι και οι επαγγελματίες που εδράζονται επί της οδού Απόλλωνος θα λάβουν έκπτωση 100% στους λογαριασμούς της ΔΕΥΑΤ, για τέσσερις ολόκληρους μήνες, μετά από πρωτοβουλία του δημάρχου. Είναι μια ιδιαίτερη κίνηση, που δεν θυμίζει σε τίποτα τις πρακτικές που εφαρμόζονται κατά κόρον στην χώρα μας. Τα Τρίκαλα ούτως ή άλλως είναι μια σύγχρονη πόλη, που έχει χρησιμοποιήσει στο έπακρο την ψηφιακή τεχνολογία και αποτελεί υπόδειγμα.

Η χρήση νέων τεχνολογιών στα Τρίκαλα

Στη θεσσαλική πόλη παρατηρεί κανείς πλήθος καινοτομιών και έξυπνων εφαρμογών, που είναι αξιοζήλευτα, όχι μόνο για τα δεδομένα της Ελλάδας, αλλά και για τα δεδομένα της Ευρώπης. Το 2015 αίσθηση είχε προκαλέσει η κυκλοφορία αστικών λεωφορείων χωρίς οδηγό, τα οποία σε διάστημα εφτά μηνών είχαν κάνει περίπου 1.490 δρομολόγια, και μετέφεραν περισσότερους από 12.130 επιβάτες. Το παράδειγμα των Τρικάλων ακολούθησε και το Ντουμπάι που ξεκίνησε να δοκιμάζει λεωφορεία χωρίς οδηγό, ένεκα της Συνόδου για την Παγκόσμια Διακυβέρνηση. Ερωτηθείς τότε ο δήμαρχος για το μέλλον του πρωτοποριακού προγράμματος είχε δηλώσει τα εξής : «Πρόθεσή μας είναι να εντάξουμε μόνιμα λεωφορεία χωρίς οδηγό, αφού εξασφαλίσουμε πρώτα την κατάλληλη χρηματοδότηση. Όντες οι πρώτοι, το δικαιούμαστε».

Άλλη μια καινοτομία της πόλης είναι το πρόγραμμα Smart Trikala, που περιλαμβάνει εφαρμογές όπως «έξυπνος» φωτισμός, παρακολούθηση συστήματος στάθμευσης με αισθητήρες, έλεγχος διαδρομών απορριμματοφόρων, πρόγραμμα Open Mall, παρακολούθηση κυκλοφοριακού, τηλεπρόνοια. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει να γίνει στο ηλεκτρονικό ΚΕΠ ή αλλιώς το «ΑΤΜ» πιστοποιητικών, το οποίο είναι ένα μηχάνημα που, σε αντιστοίχηση με τα ΑΤΜ των τραπεζών, μπορεί να δίνει πιστοποιητικά σε πολίτες με μία απλή κάρτα.
Η θεσσαλική πόλη είχε κερδίσει μάλιστα και το ενδιαφέρον της Guardian πριν από έναν χρόνο. Σε άρθρο της εξυμνούνταν τα Τρίκαλα, λόγω της τεχνολογικής προόδου και λόγω της έλλειψης παθογενειών, όπως τα ρουσφέτια και οι πελατειακές σχέσεις πολιτών και πολιτικών.